Visualizza la presentazione di Nextbit al SAS Forum 2012 “Il valore dei dati estratti dai Social Media”

Nextbit ha partecipato al SAS Forum 2012 con la presentazione “Il valore dei dati estratti dai Social Media”.

La presentazione è disponibile sul sito di Nextbit all’indirizzo http://www.nextbit.it/products-and-services/social-crm

La presentazione ha ricevuto un buon successo di pubblico e ha suscitato l’interesse di molti partecipanti. In particolare è stata apprezzato il fatto che Nextbit abbia presentato una metodologia chiara per l’analisi dei dati estratti dai social media ed i primi risultati, non soffermandosi alla pura teoria.

In generale il tema dei Social Media è stato protagonista del forum, il cui filo conduttore era ‘think big with big analytics’. Sono stati presentati strumenti ed idee per affrontare la sfida dei Big Data.

Sul sito http://www.sasforumitalia.it/ è disponibile un breve video dell’evento.

Nextbit participates in the SAS Forum Italy 2012 with the presentation “The value of data extracted from Social Media”

SAS Forum Italy is an important conference to learn about innovative ideas in the field of Business Intelligence and Business Analytics. This year the conference will be held on Tuesday April 17 at MiCo – Milano Congressi.
Nextbit, silver partner of SAS Institute, is a sponsor of the conference and participates actively with the presentation “The value of data extracted from Social Media”.
The presentation will be held by the Administrator of Nextbit Federico Pagani and Andrea Cerri, Digital Communication Group Manager BTicino.
The presentation will highlight two very important aspects of social media analysis: the first is the quantity and characteristics of data and information analyzed, the second aspect is that, unlike traditional marketing, in the world of Social Media is the customer who controls the conversation. Companies need to be actively involved in the analysis of these data.
The presentation will discuss the main techniques for analyzing social media and the types of information generated.

Nextbit partecipa al SAS Forum 2012 con la presentazione “Il valore dei dati estratti dai Social Media”

SAS Forum Italia è il convegno per conoscere idee innovative in ambito Business Intelligence e Business Analytics e per trovare risposte alle esigenze di ciascuna area aziendale. Professionisti e manager insieme per condividere idee, pratiche e realizzazioni in tutti i settori di mercato. Quest’anno il convegno si tiene martedì 17 Aprile al MiCo – Milano Congressi in Piazzale Carlo Magno 1.

Nextbit, silver partner di SAS Institute, è sponsor del convegno e partecipa attivamente con la presentazione “Il valore dei dati estratti dai Social Media”.

La presentazione sarà tenuta dall’Amministratore di Nextbit Federico Pagani e da Andrea Cerri, Group Digital Communication Manager di BTicino.

La presentazione metterà in evidenza due aspetti molto importanti delle analisi sui Social Media: il primo è la quantità e la particolarità dei dati ed informazioni analizzabili; il secondo aspetto è che, a differenza del marketing tradizionale, nel mondo dei Social Media è il cliente che controlla la conversazione. Le aziende per essere partecipi devono attivarsi sulle analisi di queste dati.

Verranno presentate le principali tecniche di analisi dei Social Media e le tipologie di informazioni generate.

Social Media Analytics experts you should follow on twitter

At Nextbit we like to follow people on Twitter who provide valuable and usable information. We want to share with you our list of Social Media Metrics and Analytics guru you should follow on twitter, because we believe twitter has become a top source of instant information also on these topics. In our opinion keeping your twitter timeline updated with tweets from the big players is crucial, so here there is our list:

1 @mich8elwu Michael Wu Ph.D. Scientist: Gamification+Influence+Predictive Social Analytic+Cyber Anthropology+Social Network Analysis+Machine Learning+Community Dynamics.

2 @jimsterne Jim Sterne: Founder eMetrics Marketing Optimization Summit, Digital Analytics Association, author Social Media Metrics: How to Measure & Optimize Your Marketing Investment

3 @avinash Avinash Kaushik: Author, Web Analytics 2.0 & Web Analytics: An Hour A Day | Digital Marketing Evangelist, Google | Co-Founder, Market Motive

4 @danzarrella Dan Zarrella: HubSpot’s Social Media Scientist.

5 @jowyang Jeremiah Owyang: Industry Analyst at Altimeter Group.

6 @TomHCAnderson Tom H C Anderson: Anderson Analytics CEO, Next Gen Market Researcher, Text Analytics Champion

7 @lifeanalytics Themos Kalafatis: Data Scientist. Social Media Analytics, Machine Learning, Text Analytics, Data Mining.

8 @johnlovett: Change Agent for Web Analytics. Measurer of social media. Protector of privacy. Partner at Web Analytics Demystified.

9 @dharmesh Dharmesh Shah: Entrepreneur. Founder/CTO @HubSpot inbound marketing and startup blogger at OnStartups.com.

10 @vincos Vincenzo Cosenza: Social Media Strategist at BlogMeter Author of Social Media ROI

Is there anyone else you think should be on the list? Please suggest them in the comments below, we’d be happy to add them to our list!